شاید یکی از کمترین مناطق عملکردی سیستم گرمایش هیدرونیک حلقه بسته ، منبع انبساط باشد. این یک مورد کمترین توجه را از کلیه اجزای سیستم گرمایشی دارد. بیشتر این بی توجهی به دلیل کمبود دانش عمومی است. برخی از اطلاعات برای کمک به شما در درک بهتر عملکرد مخازن انبساطی است. همانطور که همه ما می دانیم ، آب منبسط می شود
شاید یکی از کمترین مناطق عملیاتی سیستم گرمایش هیدرونیک حلقه بسته ، منبع انبساط باشد. این یک مورد کمترین توجه را از کلیه اجزای سیستم گرمایشی دارد.

بیشتر این بی توجهی به دلیل کمبود دانش عمومی است. در اینجا برخی از اطلاعات برای کمک به شما در درک بهتر عملکرد مخازن انبساط وجود دارد.

همانطور که همه ما می دانیم آب هنگام گرم شدن منبسط می شود. برعکس ، وقتی سرد می شود منقبض می شود. اگر وسیله ای برای جبران این همه انبساط و انقباض نداشته باشیم ، فشار سیال در سیستم های ما به شدت در حال نوسان است.

اولین مخازن انبساطی موجود در سیستم های جاذبه قدیمی چیزی بیشتر از منبع روباز مس و مسطح در بالای بالاترین قسمت سیستم گرمایشی نبودند. با انبساط آب ، مخزن موجود در اتاق زیر شیروانی را از مایع منبسط کننده پر کرد. اگر منبع به دلیل پر شدن زیاد سرریز شود ، آب اضافی به ناودان اتاق زیر شیروانی می ریزد. مسئله بزرگی نیست

وقتی آب سرد شد ، حجم مخزن کاهش یافت اما همچنان سیستم گرمایش کامل حفظ شد. پر کردن سیستم از طریق پر کردن دستی انجام می شد و اندازه گیری در اتاق مکانیکی نشان می داد که چند فوت آب بالای دیگ آبگرم وجود دارد. یک علامت روی گیج معمولاً سطح پر شدن سرد را نشان می داد.

با گذشت زمان و تکامل سیستم ها ، نیازی به درجه حرارت بالاتر کار شد. برای دستیابی به این هدف ، باید یک سیستم تحت فشار "بسته" ایجاد شود. از این رو ، منبع انبساط باز راهی دایناسورها شد.

مردم از همان اوایل می دانستند که باید درون مخزن دارای بار هوایی باشند زیرا آب قابل تراکم نیست. مخازن اولیه در واقع یک مخزن استوانه ای استیل است ، دقیقاً مانند ظرفی که در یک آبگرمکن گازی وجود دارد. آنها به دیگ بخار متصل شدند زیرا در اینجاست که تصور می شد هوای معلق در آب بیشترین پتانسیل خروج از محلول را دارد.

هوا از آب بازیابی شده و به مخزن انبساط فرستاده شد تا "بالشتکی" را که هنگام گسترش حجم مایع سیستم فشرده می شود ، حفظ کند.

این نوع سیستم را سیستم "air in" می نامند. به غیر از تصفیه اولیه ، تمام هوای موجود در سیستم در سیستم باقی خواهد ماند و قرار است در دیگ بخار بازیابی شود و دوباره به مخزن ارسال شود. اتصالات زیادی برای اطمینان از اتفاقی که افتاده و عدم خنک شدن هوا از مخزن ، هنگام خنک شدن سیستم ، ساخته شده اند.

در این نوع سیستم ها هرگز نباید دریچه اتوماتیک در هر نقطه از سیستم نصب شود. اگر یکی دارد ، آن را بردارید. این اجازه می دهد هوایی که قرار است بازیابی شود و به فرار بالشتک برگردانده شود. در نتیجه ، منبع انبساط وارد آب می شود ، و سپس شیر تسکین شروع به بیرون آمدن می کند.

 

برعکس ، سیستمی با نوع مخزن انبساط مثانه هوا دربند "یک سیستم خارج کردن هوا" محسوب می شود و باید دستگاه حذف هوا نصب شود. این دستگاه باید در محلی نصب شود که سرعت آب کمترین و پتانسیل خروج هوا از سیستم تعلیق بیشتر باشد.

این روش "هوا کردن" نوع "جدید" سیستم است. عملکرد آن بسیار آرامتر از سیستمهای قدیمی "در هوا" است و پتانسیل خوردگی داخلی اجزای آهنی به حداقل می رسد. به یاد داشته باشید ، زنگ زدگی هرگز نمی خوابد.

برای دومین قسمت از مخازن انبساط 101 ماه آینده دیدار می کنیم. تا آن زمان ، کلاه خود را خشک و خوشحال نگه دارید!

 

مشاهده لیست قیمت منبع انبساط در لینک روبرو : منبع انبساط